Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Το Εργαστήριο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ (ΕργΠΕ-ΕΚΠΑ) συμμετείχε ύστερα από πρόσκληση στον κύκλο σεμιναρίων “Training for Trainers-T4T” που διοργάνωσε το ΕΛΙΑΜΕΠ στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου ARSINOE.
Κατά τη διάρκεια διαδικτυακής συνάντησης (webinar) που πραγματοποιήθηκε στις 08/02/2023, η Ομάδα του ΕργΠΕ-ΕΚΠΑ παρουσίασε διαφορετικές δράσεις, παραγόμενα και αποτελέσματα της συμβολής του ΕργΠΕ- ΕΚΠΑ στο έργο Cos4Cloud. Στόχος της συνάντησης ήταν η μεταφορά της εμπειρίας και η ανάδειξη των καλών πρακτικών από το ένα έργο στο άλλο και η ενημέρωση της εκπαιδευτικής κοινότητας για τις καινοτομίες που αναπτύχθηκαν και είναι στη διάθεσή τους.
Ειδικότερα, η επικεφαλής της ομάδας έργου του ΕΚΠΑ κ. Μαρία Δασκολιά παρουσίασε το συνολικό πλαίσιο για τις «Δράσεις για την ενσωμάτωση της Επιστήμης των Πολιτών στη σχολική Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου Cos4Cloud» που ενεργοποίησε και υλοποίησε το ΕργΠΕ-ΕΚΠΑ, ενώ πιο εξειδικευμένη πληροφόρηση για επιμέρους διαστάσεις του έργου δόθηκε από μέλη της ομάδας έργου:
Ο Δημήτρης Γκότζος μίλησε για τα «Παρατηρητήρια Πολιτών στο έργο Cos4Cloud και τις δυνατότητες αξιοποίησής τους στη σχολική εκπαίδευση».
Η Άννα Τρίγκατζη εξήγησε τον «Συνεργατικό σχεδιασμό εκπαιδευτικών σεναρίων για την ενσωμάτωση της Επιστήμης των Πολιτών σε σχολικά προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης για την Αειφορία με αξιοποίηση των ΠΠ του έργουCos4Cloud».
Η Ματρώνα Παππά παρουσίασε την «Case study 1: Μαθητές δημοτικού σχολείου ανακαλύπτουν και παρατηρούν τον ανθρώπινο και τον μη-ανθρώπινο κόσμο ενός υγροβιότοπου με το Pl@ntNet και το OdourCollect», ενώ τη σκυτάλη πήραν στη συνέχεια, η Ζαχαρένια Δασκαλάκη με την «Case study 2: Με τα «πρωτάκια» στον Εθνικό Κήπο. Μαθητές και γονείς ως ενεργοί πολίτες καταγράφουν την χλωριδική ποικιλότητα ενός αστικού πάρκου στο κέντρο της πόλης», και η Άννα Τρίγκατζη με την «Case study 3: Καταγραφή της βιοποικιλότητας στην Πάρνηθα 15 χρόνια μετά τη μεγάλη πυρκαγιά. Εκπαίδευση για την κλιματική αλλαγή με το Pl@ntNet για μαθητές λυκείου».
Την εκδήλωσε έκλεισε με την παρουσίασή της η Μαρία Πλιώτα με θέμα «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία και Επιστήμη των Πολιτών»: Ένα νέο εκπαιδευτικό δίκτυο συνεργασίας και κοινής δράσης».
Το webinar παρακολούθησαν 60 εκπαιδευτικοί καθώς και συνεργάτες και ερευνητές της ομάδας έργου Arsinoe.