Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Η κ. Κατερίνα Χουλιαρά, ερευνητική συνεργάτιδα του Εργαστηρίου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΕργΠΕ) ΕΚΠΑ, απόφοιτη του ΠΜΣ «Θεωρία, Πράξη και Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου – ΘΕΠΑΕΕ» με κατεύθυνση «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία», συμμετείχε με ανακοίνωση στις εργασίες του 14ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της Ελληνικής Επιτροπής της Παγκόσμιας Οργάνωσης Προσχολικής Εκπαίδευσης - OMEP Ελλάδος (Organisation Mondial pour l' Education Préscolaire – ΟΜEΡ).
Το συνέδριο, με κεντρικό θέμα «Αναλυτικό Πρόγραμμα στην προσχολική και πρωτοσχολική εκπαίδευση: Έρευνα, Πολιτικές και Εκπαιδευτική Πράξη», πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, στις 9-11 Μαΐου 2025.
Η ανακοίνωση, η οποία συνυπογράφεται από την κ. Μαρία Δασκολιά, Διευθύντρια του ΕργΠΕ και Καθηγήτρια του Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, έχει τίτλο «Εστιάζοντας στην εμπειρία παιδιών προσχολικής ηλικίας στον αστικό δημόσιο χώρο. Μια εκπαιδευτική μελέτη περίπτωσης». Πρόκειται για έρευνα η οποία πραγματοποιήθηκε στο ΕργΠΕ. Με επίκεντρο την προσωπική ερμηνεία 17 παιδιών προσχολικής ηλικίας, η έρευνα εξετάζει τις συσχετίσεις και τις αλληλεπιδράσεις τους στον αστικό χώρο ενός πάρκου, αναδεικνύοντας τον τρόπο που διαμορφώνουν την εμπειρία τους εκεί, καθώς και το πώς νοηματοδοτούν τη δημόσια ζωή και την κοινωνική ταυτότητα. Ακολουθώντας μια ποιοτική μεθοδολογική προσέγγιση, εξετάζει τα δεδομένα υπό το πρίσμα της προσωπικής αφήγησης των παιδιών.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη μεθοδολογία και τα ευρήματα της έρευνας, μπορείτε να ανατρέξετε σε σχετική δημοσίευση στην ιστοσελίδα του ΕργΠΕ (http://eel.eds.uoa.gr/dhmosieyseis/ar8ra-se-periodika.html):
Daskolia, M., & Chouliara, K. (2024). Into the park: exploring preschool children’s experience in a local urban park. Environmental Education Research, 30(1), 118-137. https://doi.org/10.1080/13504622.2023.2237707