- Δασκολιά, Μ. (2023). Περιβαλλοντικές Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Εκπαίδευση στην Ανθρωπόκαινο Εποχή - Εισαγωγή στην Ελληνική Έκδοση. Στο C. Merchant, Η Ανθρωπόκαινος εποχή και οι Ανθρωπιστικές Επιστήμες. Από την κλιματική αλλαγή σε μια νέα εποχή αειφορίας (Μ. Δασκολιά, Επιμ., Ν. Καλαϊτζής, Μτφ), (σσ. 11-33). Αθήνα: Εκδόσεις Gutenberg.
- Daskolia, M. & Pappa, M. (2023). Towards Assemblage Pedagogies: Environmental Education for Sustainability as a Relational Educational Practice and an Ecology in Motion. In S.-G. Soulis, M. Liakopoulou & A. Galani (Eds.), Challenges and Concerns in 21st Century Education, (pp. 323-334). Newcastle upon Tyne, UK: Cambridge Scholars Publishing.
- Δασκολιά, Μ. (2023). Εισαγωγή. Στο Μ. Δασκολιά (Επιμ.), Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία και Επιστήμη των Πολιτών. Ενσωματώνοντας περιβαλλοντικά παρατηρητήρια πολιτών στη σχολική εκπαιδευτική πρακτική, (σσ. 7-16). Εκδόσεις Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. ISBN: 978-960-466-290-6 (e-book). DOI: https://doi.org/10.26247/nkuapress.ebook.1
- Daskolia, M. (2023). Introduction. In M. Daskolia (Ed.), Environmental Education for Sustainability and Citizen Science. Integrating environmental citizen observatories into school educational practice, (pp. 7-15). National & Kapodistrian University of Athens Press. ISBN: 978-960-466-306-4 (e-book). DOI: https://doi.org/10.26247/nkuapress.ebook.2
- Δασκολιά, Μ. & Κακαρούχα, Π. (2023). Επιστήμη των Πολιτών: Βασικές έννοιες, προσεγγίσεις και πρακτικές. Στο Μ. Δασκολιά (Επιμ.), Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία και Επιστήμη των Πολιτών. Ενσωματώνοντας περιβαλλοντικά παρατηρητήρια πολιτών στη σχολική εκπαιδευτική πρακτική, (σσ. 19-36). Εκδόσεις Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. ISBN: 978-960-466-290-6 (e-book). DOI: https://doi.org/10.26247/nkuapress.ebook.1
- Daskolia, M. & Kakaroucha, P. (2023). Citizen Science: Key concepts, approaches and practices. In M. Daskolia (Ed.), Environmental Education for Sustainability and Citizen Science. Integrating environmental citizen observatories into school educational practice, (pp. 19-35). National & Kapodistrian University of Athens Press. ISBN: 978-960-466-306-4 (e-book). DOI: https://doi.org/10.26247/nkuapress.ebook.2
- Δασκολιά, Μ. & Γκότζος, Δ. (2023). Από την Επιστήμη των Πολιτών στα Παρατηρητήρια Πολιτών. Ενισχύοντας την περιβαλλοντική προστασία στην πράξη. Στο Μ. Δασκολιά (Επιμ.), Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία και Επιστήμη των Πολιτών. Ενσωματώνοντας περιβαλλοντικά παρατηρητήρια πολιτών στη σχολική εκπαιδευτική πρακτική, (σσ. 37-66). Εκδόσεις Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. ISBN: 978-960-466-290-6 (e-book). DOI: https://doi.org/10.26247/nkuapress.ebook.1
- Daskolia, M. & Gkotzos, D. (2023). From Citizen Science to Citizen Observatories. Supporting environmental protection in practice. In M. Daskolia (Ed.), Environmental Education for Sustainability and Citizen Science. Integrating environmental citizen observatories into school educational practice, (pp. 37-64). National & Kapodistrian University of Athens Press. ISBN: 978-960-466-306-4 (e-book). DOI: https://doi.org/10.26247/nkuapress.ebook.2
- Δασκολιά, Μ. & Πλιώτα, Μ. (2023). Το Ευρωπαϊκό Έργο Cos4Cloud: Προσεγγίζοντας την πρόκληση της Ανοικτής Επιστήμης από τη σκοπιά της Επιστήμης των Πολιτών. Στο Μ. Δασκολιά (Επιμ.), Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία και Επιστήμη των Πολιτών. Ενσωματώνοντας περιβαλλοντικά παρατηρητήρια πολιτών στη σχολική εκπαιδευτική πρακτική, (σσ. 67-84). Εκδόσεις Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. ISBN: 978-960-466-290-6 (e-book). DOI: https://doi.org/10.26247/nkuapress.ebook.1
- Daskolia, M. & Pliota, M. (2023). The European Cos4Cloud project. Addressing the challenge of Open Science from the standpoint of Citizen Science. In M. Daskolia (Ed.), Environmental Education for Sustainability and Citizen Science. Integrating environmental citizen observatories into school educational practice, (pp. 65-80). National & Kapodistrian University of Athens Press. ISBN: 978-960-466-306-4 (e-book). DOI: https://doi.org/10.26247/nkuapress.ebook.2
- Δασκολιά, Μ. & Γρίλλια, Ν. (2023). Επιστήμη των Πολιτών και σχολική πρακτική στο πλαίσιο της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/ Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη. Στο Μ. Δασκολιά (Επιμ.), Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία και Επιστήμη των Πολιτών. Ενσωματώνοντας περιβαλλοντικά παρατηρητήρια πολιτών στη σχολική εκπαιδευτική πρακτική, (σσ. 85-115). Εκδόσεις Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. ISBN: 978-960-466-290-6 (e-book). DOI: https://doi.org/10.26247/nkuapress.ebook.1
- Daskolia, M. & Grillia, N. (2023). Citizen Science and school practice in the context of Environmental Education/ Education for Sustainable Development. In M. Daskolia (Ed.), Environmental Education for Sustainability and Citizen Science. Integrating environmental citizen observatories into school educational practice, (pp. 81-109). National & Kapodistrian University of Athens Press. ISBN: 978-960-466-306-4 (e-book). DOI: https://doi.org/10.26247/nkuapress.ebook.2
- Δασκολιά, Μ., Τρίγκατζη, Α., Παππά, Μ. & Δασκαλάκη, Ζ. (2023). Έξι εκπαιδευτικά σενάρια για την ενσωμάτωση της Επιστήμης των Πολιτών σε σχολικά προγράμματα και δράσεις Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/ Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη. Στο Μ. Δασκολιά (Επιμ.), Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία και Επιστήμη των Πολιτών. Ενσωματώνοντας περιβαλλοντικά παρατηρητήρια πολιτών στη σχολική εκπαιδευτική πρακτική, (σσ. 119-129). Εκδόσεις Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. ISBN: 978-960-466-290-6 (e-book). DOI: https://doi.org/10.26247/nkuapress.ebook.1
- Daskolia, M., Trigatzi, A., Pappa, M. & Daskalaki, Z. (2023). Six Educational Scenarios for the Integration of Citizen Science into school-based projects and activities for Environmental Education/ Education for Sustainable Development. In M. Daskolia (Ed.), Environmental Education for Sustainability and Citizen Science. Integrating environmental citizen observatories into school educational practice, (pp. 113-122). National & Kapodistrian University of Athens Press. ISBN: 978-960-466-306-4 (e-book). DOI: https://doi.org/10.26247/nkuapress.ebook.2
- Αβδελλή, Θ., Δασκαλάκη, Μ. & Παππά, Μ. (2023). Άρωμα σχολείου… Άρωμα γειτονιάς. Στο Μ. Δασκολιά (Επιμ.), Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία και Επιστήμη των Πολιτών. Ενσωματώνοντας περιβαλλοντικά Παρατηρητήρια Πολιτών στη σχολική εκπαιδευτική πρακτική, (σσ. 147-164). Εκδόσεις Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. ISBN: 978-960-466-290-6 (e-book). DOI: https://doi.org/10.26247/nkuapress.ebook.1
- Avdelli, T., Daskalaki, M. & Pappa, M. (2023). Scent of School... Scent of Neighborhood. In M. Daskolia (Ed.), Environmental Education for Sustainability and Citizen Science. Integrating environmental citizen observatories into school educational practice, (pp. 137-154). National & Kapodistrian University of Athens Press. ISBN: 978-960-466-306-4 (e-book). DOI: https://doi.org/10.26247/nkuapress.ebook.2
- Γαλανοπούλου, Κ., Κόντου, Β. & Τρίγκατζη, Α. (2023). Οι μυρωδιές της πόλης μας και η ιστορία τους. Χαρτογραφώντας τις οσμές με το Odour Collect. Στο Μ. Δασκολιά (Επιμ.), Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία και Επιστήμη των Πολιτών. Ενσωματώνοντας περιβαλλοντικά παρατηρητήρια πολιτών στη σχολική εκπαιδευτική πρακτική, (σσ. 235-272). Εκδόσεις Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. ISBN: 978-960-466-290-6 (e-book). DOI: https://doi.org/10.26247/nkuapress.ebook.1
- Galanopoulou, K., Kontou, V. & Trigatzi, A. (2023). The smells of our city and their history. Odour mapping with OdourCollect. In M. Daskolia (Ed.), Environmental Education for Sustainability and Citizen Science. Integrating environmental citizen observatories into school educational practice, (pp. 225-252). National & Kapodistrian University of Athens Press. ISBN: 978-960-466-306-4 (e-book). DOI: https://doi.org/10.26247/nkuapress.ebook.2
- Daskolia, M. (2022). Exploring the Beliefs, Concerns and Understandings About Climate Change of Greek University Students from the Social Sciences and Humanities. In W. Leal Filho & E. Manolas (Eds.), Climate Change in the Mediterranean and Middle Eastern Region, (pp. 473-498). Springer, Cham. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-78566-6_23
- Vohland, K., Göbel, C., Balázs, B., Butkevičienė, E., Daskolia, M., Duží, B., Hecker, S., Manzoni, M. & Schade, S. (2021). Citizen Science in Europe. In K. Vohland, A. Land-Zandstra, L. Ceccaroni, R. Lemmens, J. Perelló, M. Ponti, R. Samson & Wagenknecht, K. (Eds.), The Science of Citizen Science, (pp. 35-53). Springer, Cham. ISBN: 978-3-030-58277-7
- Δασκολιά, M., Dettori, G. & Lejano, R. P. (2021). Ψηφιακή αφήγηση στις πόλεις. Στο A. Russ & M. E. Krasny (Επιμ.), Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στις πόλεις (Επιστημονική επιμέλεια ελληνικής έκδοσης: Μ. Καλαϊτζιδάκη, Μτφ.: Μ. Καϊάφας), (σσ. 370-380). Αθήνα: Gutenberg. ISBN: 978-960-01-2300-5
- Daskolia, M., Kynigos, C. & Kolovou, A. (2018). Addressing Creativity in the Collaborative Design of Digital Books for Environmental and Math Education. In T. Mikropoulos (Ed.) Research on e-Learning and ICT in Education, (pp. 69-86). Springer, Cham. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-95059-4_4
- Essonnier, N., Kynigos, C., Trgalova, J. & Daskolia, M. (2018). Role of Context in Social Creativity for the Design of Digital Resources. In L. Fan, L. Trouche, C. Qi, S. Rezat & J. Visnovska (Eds.), Research on Mathematics Textbooks and Teachers’ Resources, (ICME-13 Monographs, pp. 215-233). Springer, Cham. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-73253-4_10
- Daskolia, M., Dettori, G. & Lejano, R. P. (2017). Urban digital storytelling. In A. Russ & M. E. Krasny (Eds.), Urban Environmental Education Review, (1st ed., pp. 271–278). Cornell University Press. www.jstor.org/stable/10.7591/j.ctt1qv5qhq.32
- Δασκολιά, Μ. (2017). Περιβαλλοντική Συνείδηση και Συμπεριφορά. Στο Ε. Ι. Μανωλάς (Επιμ.), Περιβαλλοντική Κοινωνιολογία, (σσ. 215-240). Αθήνα: Gutenberg.
- Δασκολιά, Μ. (2017). Κοινωνική δημιουργικότητα στον σχεδιασμό ψηφιακού υλικού για Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη. Στο Α. Σοφός, Ε. Αυγερινός, Π. Καραμούζης, Λ. Χριστοδουλίδου & Μ. Δάρρα (Επιμ.), Εκπαίδευση με Χρήση Νέων Τεχνολογιών. Παιδαγωγική αξιοποίηση ψηφιακών μέσων στην εκπαιδευτική διαδικασία, (σσ. 200-218). Πανεπιστήμιο Αιγαίου, ΠΤΔΕ – ΠΜΣ «Επιστήμες της Αγωγής – Εκπαίδευση με Χρήση Νέων Τεχνολογιών». Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη. ISBN: 978-960-618-032-9
- Δασκολιά, Μ. & Κοντιζά Κ.-Σ. (2016). Διαδικτυακή περιβαλλοντική επικοινωνία και συνηγορία για έναν αειφορικό τρόπο ζωής: Αξιολόγηση της δράσης μιας ελληνικής περιβαλλοντικής Μ.Κ.Ο. Στο Ε.Ι. Μανωλάς & Γ.Ε. Τσαντόπουλος (Επιμ.), Θέματα Δασολογίας και Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων, (8ος Τόμος: Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Επικοινωνία, σσ. 52 – 67). Ορεστιάδα: Έκδοση του Τμήματος Δασολογίας και Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. ISBN: 978-960-9698-12-2
- Δασκολιά, Μ. (2015). Μάθηση για την αειφορία μέσα από την κατασκευή ψηφιακών τεχνουργημάτων. Στο Γ. Νικολάου & Κ. Κώτσης (Επιμ.) - Ε. Φλογαΐτη (επιστημ. επιμέλεια της θεματικής περιοχής «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση»), Περιβάλλον – Γεωγραφία – Εκπαίδευση. Τιμητικός Τόμος για τον Ομότιμο Καθηγητή Απόστολο Κατσίκη, (σσ. 95-118). Αθήνα: Πεδίο.
- Δασκολιά, Μ. (2015). Η έννοια της αειφορίας ως μεθοριακό αντικείμενο μάθησης. Μια εκπαιδευτική παρέμβαση. Στο Ε. Μανωλάς (Επιμ.), Περιβαλλοντική Πολιτική: Θεωρία και Πράξη. Τόμος προς Τιμήν του Αλκιβιάδη Δερβιτσιώτη, (σσ. 42-55). Ορεστιάδα: Τμήμα Δασολογίας και Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. ISBN: 978-960-9698-09-2
- Δασκολιά, Μ. & Γρίλλια, Π.Μ. (2015). Οι Σημαντικές Εμπειρίες Ζωής ως παράμετροι της σχέσης μας με το περιβάλλον. Μια επανεξέταση της συμβολής τους ως ερευνητικού πεδίου στο πλαίσιο της ΠΕ για την Αειφορία. Στο: Ε.Δ. Πρωτοπαπαδάκης & Ε.Ι. Μανωλάς (Επιμ.), Περιβαλλοντική Ηθική. Προκλήσεις και προοπτικές για τον 21ο αιώνα, (σελ. 51-63). Ορεστιάδα: Τμήμα Δασολογίας και Διαχείρισης Περιβάλλοντος & Φυσικών Πόρων, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. ISBN: 978-960-9698-02-3
- Δασκολιά, Μ. & Δήμος, Α. (2011). Η δημιουργική σκέψη στην Περιβαλλοντική Αγωγή μέσα από την οπτική των εκπαιδευτικών. Στο Η χάρη θέλει αντίχαρη, Τιμητικός τόμος για τον Ομότιμο Καθηγητή της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών Αντ. Κ. Δανασσή-Αφεντάνη, (σσ. 303-325). Αθήνα: Πανεπιστήμιο Αθηνών.
- Κάτσενου, Χ., Φλογαΐτη, Ε. & Δασκολιά, Μ. (2011). Διερευνώντας το στίγμα της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στο πρόγραμμα δράσης δύο ελληνικών περιβαλλοντικών ΜΚΟ: μια ιστορική και συγκριτική θεώρηση. Στο Χ. Βλασσοπούλου & Γ. Λιαράκου (Eπιμ.), Περιβαλλοντική Ιστορία. Μελέτες για την αρχαία και σύγχρονη Ελλάδα, (σσ. 211-238). Αθήνα: Εκδόσεις Πεδίο.
- Daskolia, M., Liarakou, G. & Gavrilakis, C. (2009). The European potential of Environmental Education for sustainability. In P.-M. Rabensteiner & E. Ropo (Eds.), European Dimension in Education and Teaching (Vol. 2: Identity and Values in Education, pp.138-155). Baltmannsweiler, Germany: Schneider Verlag Hohengehren. Στον ίδιο τόμο συμπεριλήφθηκε και η μετάφραση του κεφαλαίου στα ελληνικά.
- Δασκολιά, M., Λιαράκου, Γ. & Γαβριλάκης, Κ. (2009). Η ευρωπαϊκή δυναμική της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης για την αειφορία. Στο P.-M. Rabensteiner & E. Ropo (Eds.), European Dimension in Education and Teaching (Vol. 2: Identity and Values in Education, σσ.120-137). Baltmannsweiler, Germany: Schneider Verlag Hohengehren.
- Δασκολιά, Μ., Παπαγεωργίου, Ε., Γαβριλάκης, Κ., & Φλογαΐτη, Ε. (2008). Αντιλήψεις Νηπιαγωγών για τα αίτια και τις συνέπειες του περιβαλλοντικού ζητήματος της τρύπας του όζοντος. Στο Δ.-Μ. Κακανά και Γ. Σιμούλη (επιμ.) Η Προσχολική Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα: Θεωρητικές Προσεγγίσεις και Διδακτικές Πρακτικές, (σσ. 146-154). Θεσσαλονίκη. Εκδόσεις Επίκεντρο. ISBN: 978-960-458-173-3
- Δασκολιά Μ. & Λιαράκου Γ. (2008). Διερευνώντας την έννοια της αειφορίας: Αντιλήψεις Ελλήνων εκπαιδευτικών και φοιτητών. Στο Ε. Φλογαΐτη & Γ. Λιαράκου (Επιμ.), Η Έρευνα στην Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη, (σσ. 159-184), Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
- Flogaitis, E., Liarakou, G. & Daskolia, M. (2005). Criteria for Eco-School Development. Country Report Greece. In F. Mogensen & Μ. Mayer (Eds.), ECO-schools – trends and divergences. A Comparative Study on ECO-school development processes in 13 countries, (pp. 212-232). Vienna: Austrian Federal Ministry of Education, Science and Culture - European Commission/ SEED - ENSI (International Network “Environment and School Initiatives”).
- Δασκολιά, Μ. (2005). Για μια δια βίου περιβαλλοντική αγωγή. Η περιβαλλοντική αγωγή στο πλαίσιο της οικογένειας - μια πρώτη θεωρητική προσέγγιση. Στο Α. Γεωργόπουλος (Επιμ.), Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Ο νέος πολιτισμός που αναδύεται, (σσ. 515-531). Αθήνα: Gutenberg.
- Δασκολιά, Μ.-Κ. (2005). Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στο σχεδιασμό της επιμόρφωσής τους στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Έννοιες και θεωρητικές επισημάνσεις. Στο Γ. Βαγιανός, Β. Κωνσταντινόπουλος & Χ. Παπαδόπουλος (Επιμ.), Τιμητικός τόμος για τον Ομότιμο Καθηγητή της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών Αντώνιο Αθ. Ρήγα, (σσ. 272-284). Αθήνα: Πανεπιστήμιο Αθηνών.
- Φλογαΐτη, Ε. & Δασκολιά, Μ. (2004). Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Σχεδιάζοντας ένα “αειφόρο” μέλλον. Στο Π.Α. Αγγελίδης & Γ.Γ. Μαυροειδής (Επιμ.), Εκπαιδευτικές Καινοτομίες για το Σχολείο του Μέλλοντος (Τόμος Β΄, σσ. 281-302). Αθήνα: Εκδόσεις Τυπωθήτω – Γιώργος Δαρδανός.
- Δασκολιά, Μ. (2000). Οι επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Διερεύνηση της ύπαρξης αναγκών στους εκπαιδευτικούς και προσδιορισμός των προτεραιοτήτων τους. Στα Πρακτικά του 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου με διεθνή συμμετοχή «Ελληνική Παιδαγωγική και Εκπαιδευτική Έρευνα», (σσ. 153-163). Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος. Αθήνα.