Δασκολιά, Μ. (2023). Περιβαλλοντικές Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Εκπαίδευση στην Ανθρωπόκαινο Εποχή - Εισαγωγή στην Ελληνική Έκδοση. Στο C. Merchant, Η Ανθρωπόκαινος εποχή και οι Ανθρωπιστικές Επιστήμες. Από την κλιματική αλλαγή σε μια νέα εποχή αειφορίας (Μ. Δασκολιά, Επιμ., Ν. Καλαϊτζής, Μτφ), (σσ. 11-33). Αθήνα: Εκδόσεις Gutenberg.
Δασκολιά, Μ. (2023). Εισαγωγή. Στο Μ. Δασκολιά (Επιμ.), Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία και Επιστήμη των Πολιτών. Ενσωματώνοντας περιβαλλοντικά παρατηρητήρια πολιτών στη σχολική εκπαιδευτική πρακτική, (σσ. 7-16). Εκδόσεις Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. ISBN: 978-960-466-290-6 (e-book). DOI: https://doi.org/10.26247/nkuapress.ebook.1
Daskolia, M. (2023). Introduction. In M. Daskolia (Ed.), Environmental Education for Sustainability and Citizen Science. Integrating environmental citizen observatories into school educational practice, (pp. 7-15). National & Kapodistrian University of Athens Press. ISBN: 978-960-466-306-4 (e-book). DOI: https://doi.org/10.26247/nkuapress.ebook.2
Δασκολιά, Μ. & Κακαρούχα, Π. (2023). Επιστήμη των Πολιτών: Βασικές έννοιες, προσεγγίσεις και πρακτικές. Στο Μ. Δασκολιά (Επιμ.), Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία και Επιστήμη των Πολιτών. Ενσωματώνοντας περιβαλλοντικά παρατηρητήρια πολιτών στη σχολική εκπαιδευτική πρακτική, (σσ. 19-36). Εκδόσεις Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. ISBN: 978-960-466-290-6 (e-book). DOI: https://doi.org/10.26247/nkuapress.ebook.1
Daskolia, M. & Kakaroucha, P. (2023). Citizen Science: Key concepts, approaches and practices. In M. Daskolia (Ed.), Environmental Education for Sustainability and Citizen Science. Integrating environmental citizen observatories into school educational practice, (pp. 19-35). National & Kapodistrian University of Athens Press. ISBN: 978-960-466-306-4 (e-book). DOI: https://doi.org/10.26247/nkuapress.ebook.2
Δασκολιά, Μ. & Γκότζος, Δ. (2023). Από την Επιστήμη των Πολιτών στα Παρατηρητήρια Πολιτών. Ενισχύοντας την περιβαλλοντική προστασία στην πράξη. Στο Μ. Δασκολιά (Επιμ.), Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία και Επιστήμη των Πολιτών. Ενσωματώνοντας περιβαλλοντικά παρατηρητήρια πολιτών στη σχολική εκπαιδευτική πρακτική, (σσ. 37-66). Εκδόσεις Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. ISBN: 978-960-466-290-6 (e-book). DOI: https://doi.org/10.26247/nkuapress.ebook.1
Daskolia, M. & Gkotzos, D. (2023). From Citizen Science to Citizen Observatories. Supporting environmental protection in practice. In M. Daskolia (Ed.), Environmental Education for Sustainability and Citizen Science. Integrating environmental citizen observatories into school educational practice, (pp. 37-64). National & Kapodistrian University of Athens Press. ISBN: 978-960-466-306-4 (e-book). DOI: https://doi.org/10.26247/nkuapress.ebook.2
Δασκολιά, Μ. & Πλιώτα, Μ. (2023). Το Ευρωπαϊκό Έργο Cos4Cloud: Προσεγγίζοντας την πρόκληση της Ανοικτής Επιστήμης από τη σκοπιά της Επιστήμης των Πολιτών. Στο Μ. Δασκολιά (Επιμ.), Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία και Επιστήμη των Πολιτών. Ενσωματώνοντας περιβαλλοντικά παρατηρητήρια πολιτών στη σχολική εκπαιδευτική πρακτική, (σσ. 67-84). Εκδόσεις Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. ISBN: 978-960-466-290-6 (e-book). DOI: https://doi.org/10.26247/nkuapress.ebook.1
Daskolia, M. & Pliota, M. (2023). The European Cos4Cloud project. Addressing the challenge of Open Science from the standpoint of Citizen Science. In M. Daskolia (Ed.), Environmental Education for Sustainability and Citizen Science. Integrating environmental citizen observatories into school educational practice, (pp. 65-80). National & Kapodistrian University of Athens Press. ISBN: 978-960-466-306-4 (e-book). DOI: https://doi.org/10.26247/nkuapress.ebook.2
Δασκολιά, Μ. & Γρίλλια, Ν. (2023). Επιστήμη των Πολιτών και σχολική πρακτική στο πλαίσιο της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/ Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη. Στο Μ. Δασκολιά (Επιμ.), Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία και Επιστήμη των Πολιτών. Ενσωματώνοντας περιβαλλοντικά παρατηρητήρια πολιτών στη σχολική εκπαιδευτική πρακτική, (σσ. 85-115). Εκδόσεις Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. ISBN: 978-960-466-290-6 (e-book). DOI: https://doi.org/10.26247/nkuapress.ebook.1
Daskolia, M. & Grillia, N. (2023). Citizen Science and school practice in the context of Environmental Education/ Education for Sustainable Development. In M. Daskolia (Ed.), Environmental Education for Sustainability and Citizen Science. Integrating environmental citizen observatories into school educational practice, (pp. 81-109). National & Kapodistrian University of Athens Press. ISBN: 978-960-466-306-4 (e-book). DOI: https://doi.org/10.26247/nkuapress.ebook.2
Αβδελλή, Θ., Δασκαλάκη, Μ. & Παππά, Μ. (2023). Άρωμα σχολείου… Άρωμα γειτονιάς. Στο Μ. Δασκολιά (Επιμ.), Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία και Επιστήμη των Πολιτών. Ενσωματώνοντας περιβαλλοντικά Παρατηρητήρια Πολιτών στη σχολική εκπαιδευτική πρακτική, (σσ. 147-164). Εκδόσεις Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. ISBN: 978-960-466-290-6 (e-book). DOI: https://doi.org/10.26247/nkuapress.ebook.1
Avdelli, T., Daskalaki, M. & Pappa, M. (2023). Scent of School... Scent of Neighborhood. In M. Daskolia (Ed.), Environmental Education for Sustainability and Citizen Science. Integrating environmental citizen observatories into school educational practice, (pp. 137-154). National & Kapodistrian University of Athens Press. ISBN: 978-960-466-306-4 (e-book). DOI: https://doi.org/10.26247/nkuapress.ebook.2
Γαλανοπούλου, Κ., Κόντου, Β. & Τρίγκατζη, Α. (2023). Οι μυρωδιές της πόλης μας και η ιστορία τους. Χαρτογραφώντας τις οσμές με το Odour Collect. Στο Μ. Δασκολιά (Επιμ.), Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία και Επιστήμη των Πολιτών. Ενσωματώνοντας περιβαλλοντικά παρατηρητήρια πολιτών στη σχολική εκπαιδευτική πρακτική, (σσ. 235-272). Εκδόσεις Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. ISBN: 978-960-466-290-6 (e-book). DOI: https://doi.org/10.26247/nkuapress.ebook.1
Galanopoulou, K., Kontou, V. & Trigatzi, A. (2023). The smells of our city and their history. Odour mapping with OdourCollect. In M. Daskolia (Ed.), Environmental Education for Sustainability and Citizen Science. Integrating environmental citizen observatories into school educational practice, (pp. 225-252). National & Kapodistrian University of Athens Press. ISBN: 978-960-466-306-4 (e-book). DOI: https://doi.org/10.26247/nkuapress.ebook.2
Vohland, K., Göbel, C., Balázs, B., Butkevičienė, E., Daskolia, M., Duží, B., Hecker, S., Manzoni, M. & Schade, S. (2021). Citizen Science in Europe. In K. Vohland, A. Land-Zandstra, L. Ceccaroni, R. Lemmens, J. Perelló, M. Ponti, R. Samson & Wagenknecht, K. (Eds.), The Science of Citizen Science, (pp. 35-53). Springer, Cham. ISBN: 978-3-030-58277-7
Δασκολιά, M., Dettori, G. & Lejano, R. P. (2021). Ψηφιακή αφήγηση στις πόλεις. Στο A. Russ & M. E. Krasny (Επιμ.), Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στις πόλεις (Επιστημονική επιμέλεια ελληνικής έκδοσης: Μ. Καλαϊτζιδάκη, Μτφ.: Μ. Καϊάφας), (σσ. 370-380). Αθήνα: Gutenberg. ISBN: 978-960-01-2300-5
Δασκολιά, Μ. (2015). Μάθηση για την αειφορία μέσα από την κατασκευή ψηφιακών τεχνουργημάτων. Στο Γ. Νικολάου & Κ. Κώτσης (Επιμ.) - Ε. Φλογαΐτη (επιστημ. επιμέλεια της θεματικής περιοχής «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση»), Περιβάλλον – Γεωγραφία – Εκπαίδευση. Τιμητικός Τόμος για τον Ομότιμο Καθηγητή Απόστολο Κατσίκη, (σσ. 95-118). Αθήνα: Πεδίο.
Δασκολιά, Μ. (2015). Η έννοια της αειφορίας ως μεθοριακό αντικείμενο μάθησης. Μια εκπαιδευτική παρέμβαση. Στο Ε. Μανωλάς (Επιμ.), Περιβαλλοντική Πολιτική: Θεωρία και Πράξη. Τόμος προς Τιμήν του Αλκιβιάδη Δερβιτσιώτη, (σσ. 42-55). Ορεστιάδα: Τμήμα Δασολογίας και Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. ISBN: 978-960-9698-09-2
Daskolia, M., Liarakou, G. & Gavrilakis, C. (2009). The European potential of Environmental Education for sustainability. In P.-M. Rabensteiner & E. Ropo (Eds.), European Dimension in Education and Teaching (Vol. 2: Identity and Values in Education, pp.138-155). Baltmannsweiler, Germany: Schneider Verlag Hohengehren. Στον ίδιο τόμο συμπεριλήφθηκε και η μετάφραση του κεφαλαίου στα ελληνικά.
Δασκολιά, M., Λιαράκου, Γ. & Γαβριλάκης, Κ. (2009). Η ευρωπαϊκή δυναμική της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης για την αειφορία. Στο P.-M. Rabensteiner & E. Ropo (Eds.), European Dimension in Education and Teaching (Vol. 2: Identity and Values in Education, σσ.120-137). Baltmannsweiler, Germany: Schneider Verlag Hohengehren.
Flogaitis, E., Liarakou, G. & Daskolia, M. (2005). Criteria for Eco-School Development. Country Report Greece. In F. Mogensen & Μ. Mayer (Eds.), ECO-schools – trends and divergences. A Comparative Study on ECO-school development processes in 13 countries, (pp. 212-232). Vienna: Austrian Federal Ministry of Education, Science and Culture - European Commission/ SEED - ENSI (International Network “Environment and School Initiatives”).
Φλογαΐτη, Ε. & Δασκολιά, Μ. (2004). Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Σχεδιάζοντας ένα “αειφόρο” μέλλον. Στο Π.Α. Αγγελίδης & Γ.Γ. Μαυροειδής (Επιμ.), Εκπαιδευτικές Καινοτομίες για το Σχολείο του Μέλλοντος (Τόμος Β΄, σσ. 281-302). Αθήνα: Εκδόσεις Τυπωθήτω – Γιώργος Δαρδανός.
Δασκολιά, Μ. (2000). Οι επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Διερεύνηση της ύπαρξης αναγκών στους εκπαιδευτικούς και προσδιορισμός των προτεραιοτήτων τους.Στα Πρακτικά του 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου με διεθνή συμμετοχή «Ελληνική Παιδαγωγική και Εκπαιδευτική Έρευνα», (σσ. 153-163). Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος. Αθήνα.