Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Η Μαρία Δασκολιά είναι Καθηγήτρια στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με γνωστικό αντικείμενο «Θεωρία και Πράξη της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης».
Ως Διευθύντρια του Εργαστηρίου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης έχει την επιστημονική και διοικητική ευθύνη λειτουργίας και ανάπτυξης του ΕργΠΕ-ΕΚΠΑ. Τη θέση αυτή ανέλαβε αρχικά τον Ιανουάριο του 2014, με ομόφωνη απόφαση της Γ.Σ. του Τμήματος Φ.Π.Ψ (15η-1-2014) και πράξη πρυτανικής ανάθεσης, ενώ στη συνέχεια εξελέγη στη θέση αυτή από τη Γ.Σ. του Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Φ.Ε.Κ 373/14-5-2021 τ.Υ.Ο.Δ.Δ.). Η θητεία της ανανεώθηκε με νέα εκλογή της στη θέση της Διευθύντριας του Εργαστηρίου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης από τη Γ.Σ. του Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης τον Δεκέμβριο του 2022 και επικυρώθηκε με την υπ’ αριθ. 1444/3-3-2023 Πρυτανική Πράξη.
Η Μαρία Δασκολιά διδάσκει σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο. Έχει συμμετάσχει σε πολλά ερευνητικά έργα, ευρωπαϊκά και εθνικά. Εργασίες της έχουν δημοσιευτεί σε επιστημονικά περιοδικά, σε πρακτικά διεθνών και ελληνικών συνεδρίων και σε συλλογικούς τόμους. Έχει συγγράψει και επιμεληθεί επιστημονικά τρία βιβλία. Ανάμεσα στα ερευνητικά της ενδιαφέροντα είναι η ανάπτυξη του θεωρητικού και μεθοδολογικού πλαισίου της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/ Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη και η σύνδεσή τους με την εκπαιδευτική πράξη, μέσα από τον σχεδιασμό και τη διερεύνηση καινοτόμων διεπιστημονικών συνεργειών ανάμεσα σε διαφορετικά γνωστικά και εκπαιδευτικά πεδία, με έμφαση τις περιβαλλοντικές κοινωνικές και ανθρωπιστικές επιστήμες, καθώς και την αξιοποίηση ψηφιακών τεχνολογιών και εργαλείων αλλά και της βιωματικής σχέσης μας με το περιβάλλον και τη φύση, με στόχο την ανάπτυξη της προσωπικής και συλλογικής ανάπτυξης, μάθησης, δημιουργικότητας, κριτικής σκέψης και ικανότητας για δράση για το περιβάλλον και την αειφορία μαθητών, εκπαιδευτικών και άλλων ομάδων του ευρύτερου πληθυσμού.